Retourneren


Hieronder vind je informatie over het retourneren van zichtretouren en garantieretouren

Wil je een aankoop retour sturen?
Wooded is te allen tijde het eerste aanspreekpunt en garandeert je wettelijke rechten op een artikel conform de redelijkerwijze gewekte verwachtingen. Als je de aankoop retour wilt sturen kan dat zonder opgaaf van reden binnen 14 kalenderdagen.
Indien je van de bedenktermijn gebruik maakt, dien je het product in onbeschadigde staat en met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan wooded te retourneren. Retouren dienen van te voren aangemeld te worden bij via ons RMA formulier dat u hier kunt vinden. Artikelen welke niet van te voren zijn aangemeld kunnen wij niet in behandeling nemen. Vermeld bij de retour altijd duidelijk je gegevens, bestelnummer en andere bruikbare informatie

Vervangend exemplaar
Wanneer je een artikel hebt geretourneerd, ontvang je automatisch een vervangend exemplaar (indien op voorraad).

Terugstorttermijnen na een retourzending of annulering
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.”

Garantie
Ondanks de kwaliteit van de artikelen die wij in ons assortiment hebben, kan het voorkomen dat je een artikel ontvangt dat defect is. In dat geval voorzien wij je zo snel mogelijk van een passende oplossing. wooded garandeert je wettelijke rechten op een artikel conform de redelijkerwijs gewekte verwachtingen. Dit doen wij, afhankelijk van je artikel, door vervanging, reparatie of terugbetaling. Daarnaast gelden voor bepaalde producten fabrieksgaranties, deze kunnen verschillen per product. Voor meer informatie kunt je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice, info@wooded.nl.

Oneigenlijk gebruik
Als het defect val-, stoot- of waterschade heeft, het artikel oneigenlijk gebruikt is of het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel ligt, kun je geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. Je ontvangt dan een vrijblijvende prijsopgave voor de kosten van herstel. Je kunt daarna aangeven of je akkoord gaat met reparatie tegen het aangegeven bedrag of dat je afziet van verdere afhandeling. In het laatste geval kunt je het artikel terugkrijgen. De transportkosten voor de retourzending komen hierbij voor jouw eigen rekening.